Sat, 16/12/17 - 23:47

Modebedrijven *hartje* Fashion bloggers!

werelse for mango

Modenieuwsportaal Fashion United berichtte gisteren dat modebedrijven in bloggers enorme groeikansen hebben gezien. Ze beginnen te beseffen dat bloggers meer dan welk model of tijdschrift dan ook kort bij hun doelgroep staan. Voor een fashionblog ligt de gemiddelde leeftijd van een lezer tussen 15 en 35 jaar, en ze hebben een uitgesproken interesse voor mode. Het zou dom zijn om die kansen onbenut te laten. Hoe ze dat aanpakken?

Trendsetters

ysl arty oval ring Bloggers zijn snel mee met de laatste nieuwe trends. Nog voor iets goed en wel in de mode is, hebben enkele bloggers er al een fashion statement mee gemaakt. We denken hierbij onmiddellijk aan de YSL Arty Oval Ring, of de Isabel Marant sneakers met ingewerkte sleehak. Aan de kant met de catchphrase van Vogue: before it’s in fashion, it’s on a blog!

Het publiek heeft het een beetje gehad met overdreven gephotoshopte reclamecampagnes. Een goed gemaakte outfitpost zegt veel meer, en laat kledingstukken ook tot hun recht komen in het dagelijkse leven. Inspiratie opdoen, en merken dat kleding uit campagnes niet louter op de foto mooi is, is wat de lezer meekrijgt. En het wordt geapprecieerd!

Samenwerkingen

Naast het gegeven dat bloggers een bepaald item tegenwoordig tot een hype kunnen transformeren, werken modebedrijven ook graag samen met bloggers. Bloggers kennen normaal gezien hun publiek: ze weten wat ze willen hebben en houden hen up to date wat nieuwigheden en trends betreft. Sommige lezers nemen echt een voorbeeld aan bloggers.

Niet verwonderlijk dus dat schoenenexpert Sacha een aparte blogevent koppelt aan de voorstelling van de nieuwe collecties. Ludieker dan gewone persdagen, maar met een duidelijk doel voor ogen: de doelgroep bereiken. Mango ging recent in zee met internationaal populaire bloggers Andy Torres, Chiara Ferragni en Carolina Engman voor een accessoirelijn. Chiara ontwerpt zelfs met succes een schoenencollectie! Meer dan mode presenteren aan de lezers, gaan bloggers nu zelfs de mode bepalen.

Ben jij mee met elke hype?
Voel je je goed in die voorbeeldrol voor je lezers?
Voor welke samenwerkingen zouden ze jou uit je bed mogen bellen?

De Auteur

Doet de redactie voor bloggers.be en zorgt dus voor het dagelijks leesvoer! Houdt iedereen via Facebook en Twitter op de hoogte van onze belevenissen. Bestelt elke middag de broodjes voor het bloggers.be-team en bakt af en toe cake op het werk.

Geef uw mening


*